Hello world!

May 4, 2006

Versi Kejaman 

Hi… Nau dengah kejau.. arep kejau jiak uah kirah abah uan kejau… akau juk anai jiak… ok sama sama lah kitah jah laei dan jah cengah makat bangsa tah cedirik… ica kitah uah mik kinan cai ajik kelera tah… akau arep ivu kitah ajan kesedaran inan..

akau mik blog inai ivu uan tah naen samak samak kuci laei ubak dan laei barak cak naen nujung bangsa tah lebih maju dan naen samak “bersaing” dan bangsa dah cak beken, tabah balik kitah jah bangsa cak marik juk sarawak inai dan penting bagi kitah uan tah “bersatu” makat bangsa tah… talimakasih..

Versi BM

Hi apa khabar semua.. terlebih dahulu terimakasih kepada anda yang melayari blog ini… saya harap kita boleh sama sama berkongsi pendapat dan pandangan disini.. bagi sesiapa yang ada pandangan terhadap topik atau tajuk yang saya bentangkan bolehlah memberi pandangan anda.. saya menerima setiap komen dan pandangan anda yang boleh membantu dalam mempertingkatkan lagi blog ini… kepada sesiapa yang ada pendapat dan pandangan atau pertanyaan tentang kaum atau rumah panjang kami boleh lah menglibatkan diri dengan memberi pendapat, komen dan pertanyaan secara terus disini.. akhir sekali jutaan terima kasih saya ucapkan kepada anda yang telah melibatkan diri dalam semua tajuk yang saya bentangkan… sekian terima kasih…

14 Responses to “Hello world!”


  1. nau dengah nyah??

  2. punanbiau Says:

    hello bake, semoga sihat selalu…
    saya tahu awak baru belajar membuat website ini, sayapun begitu. pada pandangan saya, jika u mahu pandangan pelawat yang banyak, tidak perlu register bagi mereka utk berintraktif dalam forum tersebut. bagi sesiapa sahaja peluang menyampaikan pandangan. jika memerlukan register, akan menyulitkan pengunjung, terima kasih….


  3. terimakasih atas cadangan itu.. sebagai orang baru dalam bidang ini saya terima segala cadangan yang diberikan…

  4. kelingmenua Says:

    forum terkini dayak sarawak http://www.kelingmenua.wordpress.com

  5. atie Says:

    bhs org ulu ya kah? .. ekekeke .. cam bunyi bhs melano juak oooo sikit2 lah


  6. bhs orang ulu lah ia.. bhs kejaman bah.. berlainan lagi dengan bhs kayan dan kenyah…

  7. George's daughter Says:

    sebenar nah..bahasa kejaman nei cucah ilak eja..tapi,walaupun kinan,tahniah makan ikau bujak ikau berusaha ilak memartabatkan bahasa tah dan memperkenalkan bahasa tah ajuk linau beken.temoh mejoh.jah cengah jah laei. cuk bunak-bunak balik gaben tah kejaman alem nei terutama nah gaben ajuk levuk dareu..

  8. anak_datah_nian Says:

    ok terima kasih dam jah.. akau akan mecuk gaban bekin balik.. cumak akhir2 ini akau atak masa nabah gaban dan bahan bacaan juk anai.

    bagi sesiapa yang teringin sangat nak melihat gambar berkaitan rumah panjang layari laman web ini: http://www.freewebs.com/anak_datah_nian

    temui kehidupan rumah panjang disini..

  9. margareitha Says:

    ah…tu sebagai balasan nn dah ngeramak wordpress aku… har har har


  10. apu.. enda ulih kah??? ilak aku datai baru ngeramak wordpress nuan kah kah kah

  11. akie Says:

    nan baruk bulih yah aging…

  12. Uyub Lung Says:

    Kepada Yth,
    Pengasuh web ini.
    mohon maaf, saya numpang kenalan disini.
    Nama saya Uyub Lung, asal Sungai Mendalam, Kalimantan Barat Indonesai. suku Dayak Kayaan asli.
    Maksud;
    adapun maksud menumpang disini, ingin tahu siapa yang mengasuh web ini. apakah orang Dayak grup kayaan (Kayaan, kenyah dll). jika ia jawabannya, saya mau berdiskusi berbagai hal terkait dengan suku dayak Kayaan. selama ini saya mencari kontak person dengan orang kayaan di sarawak (yang sering disebut orang ulu) banyak hal yang ingin saya ketahui dengan orang Kayaan di sini.
    mohon bantuannya untuk memberi informasi ke email ku. atau berikan nomor email orang kayaan yang saudara kenal ke saya melalui email ku.
    terimakasi sebelumnya

    Email ku (uyub_kayaan@yahoo.com)

  13. betty dek Says:

    hello saging. congratulation bujak ikau berjaya mukap laman web makan kitah bacak Kejaman. Kalau ikau wah maei kinan, wah cirah tekguah bacak tedeu. Akeu sebenar nah baruk mukap laman web nei. Rupa2 nah akeu ketinggalan zaman. wah tekguah laman web Kejaman tupu adan.

  14. anak_datah_nian Says:

    hahaha.. bulih lah ikau manak gaban levuk nyau unai.. mecuk juk akau.. unai akau post juk anai..


Leave a Reply

